Monday, August 17, 2009

Hjälp era barn att hjälpa o växa :)


Idag tänker jag vara en sådan där jobbig jävel som trycker på samvetet och ber er hjälpa.

Innan jag flyttade till USA hade jag via BARNFONDEN ett fadderbarn, en liten kille på 5 bast som hette Dauda. För sketna 200 pix i månaden fick han det mesta han behövde för att växa och frodas, det var fint. Men efter flytten var jag tvungen att avsluta fadderiet, det var inte så fint.

Idag har jag dock anmält oss som faddrar hos BARNFONDEN igen, fast jag gjorde det i Cash namn, jag tycker det är viktigt att han får vara med och hjälpa, att han får se att det finns barn i världen som inte kan ta ett mål mat, ett läkarbesök, skola eller vatten för självklart. Jag vill att han ska få växa upp med sitt fadderbarn, utbyta teckningar, brev och han kan få skicka små presenter. Jag tror att detta kan hjälpa honom växa som människa, jag tror att det kan hjälpa honom växa till en ödmjuk och empatisk person.
Varje dag värker det i mitt hjärta när jag tänker på alla barn som lever i någon form av misär, vad det än må vara och jag önskar att jag kunde ta hem dem allihop så vi kunde äta pannkakstårta, måla fingerfärg och tälta i vardagsrummet, sådant som var unge borde få ta för givet. Tyvärr kan jag inte det, men jag kan göra lite. Min önskan är att när vi är mer ekonomiskt välbeställda ska kunna bidra till fler organisationer såsom BRIS och AMNESTY . Dessutom önskar jag att vi framtiden kan bli fosterföräldrar åt barn som far illa.

Så, om ni har 200 spänn över när räkningarna är betalda, skaffa ett fadderbarn och har ni barn, gör det i deras namn! Vi kan alla göra lite!

Puss o kram till alla faddrar och världsföräldrar, brisare mfl!
Ps. alla organisationsnamn i inlägget är länkar till deras hemsidor!

2 comments:

carrofixar said...

You rock. Be the change you wish to see... Tack för tipset. Lööööv

Anonymous said...

Hejsan! Tack för tipset...anmälde mig direkt...känns bra att kunna hjälpa....Hur blir det i helgen gumsan? Kramar i massor /bästekusinen