Tuesday, July 6, 2010

Älskade Bailey

Ok, jag ska försöka mig på en förkortad förlossningsberättelse/uppdatering.

Söndagen 27/6 (Cash föllsidag) vaknade jag 5 på morgonen med värkar, men gav mig fan på att vi skulle ha kalas först! O det hade vi minsann! Sedan vid 17 snåret ringde jag förlossningen o de ville ha in oss för UL eftersom vi inte kunde vara säkra på att lilla Bailey inte låg i säte ff. På Ul upptäckte doktorn att vår lilla hade Hydracefalus (vatten i hjärnans ventriklar)o allt bara rasade, läkaren använde sig nämligen av begreppet vattenskalle o vi såg då framför oss skräckbilder från 40-talet.....men vart försäkrade av barnläkare att så var inte fallet. Barnmorskan (underbara Tina) kollade min tapp o då var jag öppen 6 cm redan så det var bara o veva på, under några timmar satt jag på bollen o sjöng o slappnade av o klarade mig helt utan smärtstillande som jag önskat! barnmorska var impad o de var jag med :) Sedan när vi nått nästan 10 o det bara var en liten kant kvar tog doktorn hål på vattnet o då brakade helvetet lös........Bailey tryckte på en nerv som gjorde att min kropp krystade fastän den inte var redo o det var det mest skrämmande jag varit med om, de försökte då lägga en EDA men den hjälpte inget o det gjorde inte lustgasen heller. Så då skrek jag på dem att snitta, jag var så orolig för min lilla därinne pga beskedet vi fått innan. De beslutade för snitt o inne på OP fick de inte dit spinalen o jag bara grät o skrek att de skulle söva mig så att vi kunde få ut mitt barn o se att hon var ok. Så efter EKG o vad som kändes som en evighet så sov jag.......När jag vaknade 28/6 fick jag träffa min tjej o hon var precis så perfekt man bara kan vara!

Vi blev kvar på BB hela veckan för undersökningar o for i fredags ned till Drottning Silvias för magnetröntgen....hu va hemskt det var att se henne i den stora högljudda maskinen....Sen fick vi träffa vår koordinator som sa att Bailey är ett friskt barn, hon behöver bara hjälp med att dränera sin vätska! O visstär hon frisk! Hon äter som en häst, bajsar som en karl, sparkar o viftar, greppar o fokuserar o hon e så harmonisk :) En av BM på BB sa att Bailey var det gladaste barnet där för hon skriker aldrig,hon bara fräser till när hon vill nåt eller är missnöjd :)

Imorgon bär det av till GBG o på torsdag ska hon antagligen få en shunt i huvudet.......jag vet att de är proffs o allt men fan vad rädd jag är.......vi blir kvar i gbg i minst en vecka så jag uppdaterar när vi kommer hem. pöss

3 comments:

sina said...

Ojojoj vilken grej ni varit med om =(
Men jag tycker att du är såååå stark gumman!!!!
Sänder alla min akrafter o all min styrka till er!!!!
Massa massa massa kramar o särlek

Sara said...

Älskar er! Det kommer att gå bra! Ni finns alltid i mina tankar goa lilla du!

Anonymous said...

Åh blir tårögd när jag läser! Men skönt att allt sluta väl <3
Hoppas lillflickan återhämtar sej snabbt nu så ni får åka hem o njuta på riktigt av er goding & resten av familjen.. kramar