Thursday, October 6, 2011

Det där med att vara "lycklig"

Snubblade över en blogg idag Quetzala Blanco
Och jag vill egentligen bara säga en sak till den här kvinnan som bär så mycket sorg.

Att du kanske mår bra av ditt illamående? Du kanske är rädd för att bli lycklig, för att då kanske du upptäcker att "lycklig" inte var som du minns det?

Jag tror att man lätt fastnar i sin destruktivitet, framförallt kvinnor. De blir inte glada och de mår inte bättre, för de tror inte att de kan klara ett lyckligt liv. jag ser det här på mitt jobb hela tiden.

Så till Quetzala Blanco, ta hand om dig istället.

3 comments:

sina said...

Vem har hon förlorat??

Lela said...

Jag vet inte, jag kan inte riktigt klura ut om hon gjort slut med någon eller om någon dött. men ledsen är hon ju.

sina said...

Jaa=( Väldigt väldigt ledsen.
Så sorgligt.
Men 1år är egentligen ingen tid.
Hur det än är, så kommer även hon att känna lycka i framtiden, OM hon nu tillåter sig att göra det.
Jag menar,
de flesta har väl nån gång i livet råkat ut för något som fått en att känna att livet är över,
men på nåt mirakulöst vis tar man sig vidare, först en dag i taget, sen veckor, månader, och helt plötsligt har det gått år och sorgen är ett minne blott.
Kan man säga så?
Och nu tänker jag mest på separationer o dyl.