Friday, December 5, 2008

WebbTv o ett jäkla scoop

Så var det fredag igen!! I like....det betyder att jag får ha min man hemma i två dagar! Eller ja..en o en halv, han jobbar övertid imorgon bitti mellan 8 o 12. Vi har just avnjutit Curtans apgoa quesadillas, mami adores. Banan sover, han har varit lite hyper idag o igår o nu är han nog lite bakis.

När Anna o kalle var här påminde de mig om att jag faktiskt kan se på webbtv o på så vis kolla nåra av de svenska program jag saknat (tack som fan!!! helgött) I alla fall så har jag nu sett hela första säsongen av Färjan (Jan Tore kan mycket väl vara Gud o Håkan är en go pajsare!) och de två säsonger av Ensam mamma söker som gjorts so far. I alla fall....i Ensam mamma söker säsong 1 så var det ju en brutta som hette Lenita med....bland hennes kavaljerer fanns Johan o Tony, i början av säsongen tog Lenita med sig sina karlar på kryss o Tony valdes bort för att han vart full o försov sig till en dejt. Så där sitter jag senare o kollar Färjan o i ett av avsnitten har de speed dating ombord.....O vad ser Lela då? JO! Johan o Tony!!! De speed datar o super, flörtar o springer i tax freen.....DET VAR PÅ SAMMA KRYSS SOM MED LENITA!!! Hahah, tror jag i alla fall. Vilken grej. Undersökande journalistik mina damer o herrar.

O ni tror att jag inte gör något vettigt på dagarna liksom.

I morgon är vi bjudna på Tree Trimming Partay hos Curtans morbror Steven o hans fruga Karen. Får se om vi kan åka dock, de säger, de som vet att de ska bli räligt möe snö imorgon o resan dit tar 1,5 timmar. O jag tänker fan inte sova där.....för det första kommer det vara en jävla massa folk bland annat Patty, Curtans ena moster som tycker att jag är satans barn pga mina gaddningar o dessutom har de två Grand danois o 13 kattjävlar! Jag är livrädd för katter....mycket av det är nog tack vare Sixten...Han minns du nog Gina, du vet Anna-Marias fula jävla katt med konstant rännskita. Min dåvarande pojkvän Andreas satt kattvakt åt Sixten en gång när jag sov där, mitt i natten vaknade jag, panikslagen o kunde inte andas. Kattjäveln hade lagt sig på mitt ansiktet o jag kvävdes nästan i sömnen. Tänk om någon av hennes jävla satar lägger sig i ansiktet på Banan? Nä fyfan.


Idag har jag känt mig otillräcklig igen. Jag vet inte hur jag ska sysselsätta Banan, vi sjunger, leker o grejjar på dagen men med jämna mellanrum får han ligga på filten eller köra bilen eller bara sitta i knäet o kolla tv. LOGISKT vet jag att detta inte är otillräckligt men MODERLIGT känner jag mig som ett as. Hur sysselsätter alt sysselsatte ni era 5 månaders barn? Tips?

Alright.

Förresten Anna o Kalle, TACK FÖR MIA O KLARA TIPSET!!! Jag har aldrig skrattat så mycket, det gjorde fan ont. Så med detta i åtanke avslutar vi detta med " Nu ska mamma samla tålamodspoäng" "unna o götta mig" "slaska som djur" hahahah! Har de bara gjort en säsong?

Köss

3 comments:

Anonymous said...

D här var en bra start på dagen,
att läsa din blogg menar jag=)
Du e ju för jä-la go´ o rolig lela!!!
Vart får du allt ifrån?? *ler*
Aadu, vem skulle inte va rädd för katter efter en sån incident?
Fattades bara att kattfan inte la en diarre´i fejjan oxå. hehe..
Duu, ang o aktivera en 5mån bebis,
man gör som du gör hjärtat.
Här hemma varvar vi mellan gåstolen, matstolen,babysittern, lattja på lekmattan o även bara golvet där Emsan lättare kan ta sej fram (hon gör det dock baklänges!!! Stackarn om hon ska nå nåt skjuter hon sig bara längre o längre ifrån o blir tokfrustrerad=), Aladdin är tokpoppis här så d gluttar vi lite på varje dag. Och frisk luft älskar vi!! O träffa andra bebisar. Dom små känner verkligen igen varann, vet att dom e lillfolket lixom. Lattjot d där=) Har du några mammavänner där söt? Annars kan du komma hit till oss på kaffe NÄR SOM, det vet du=) *ler*
Massa massa pössar & krams.
Hoppas ni får en hyfsad kväll hos katt-tanten och att ni kan ta er hem sen trots mascha schnöö <3
Trevlig help på er. Pussa världens finaste Cash-boy<3

Anonymous said...

HELG skulle d ju naturligtvis stå !!

Sjöstrand said...

Visst va det bra =) Dom har en andra säsong på g tror ja vännen!