Thursday, May 10, 2012

Dagens!

Frukost,
2 skivor fiberknäcke, 2 skivor rökt kalkon, 2 ägg, vatten, kaffe med lite mjölk.

MM1,
Lätt kesella, hallon, vatten, 4 valnötter

Lunch,
Omelett på två ägg, 4 skivor rökt korv, kötthalt 86%,½ gul paprika, vatten.

MM2,
1 Skiva fröknäcke, lite mjukost, vatten

Middag,
1 fullkornstortilla, ½ strimlad kycklingfilé, rödlök, körsbärstomater, avocado, salladsblad, gurka, 2 tsk lätt creme fraiche, haricot verts (vid sidan av), 1 dl mjölk, vatten- SUPERGOTT!!!!!! Barnen åt som tysan de oxå :)

Kvällsmat (efter träning),
1,5 dl lätt kesella, hallon, 1 ägg, 1 banan 1 msk jordnötsmör, vatten, grönt tea.

Träning,
Plankor 3x45 på tå, 6x45 sidoplanka på knä (under fm)
Cirkelpass 45 min, plankor 2x45 på tå 1 x 60 på boll 6x45 sido på knä (kvällen)

Imorgon ska jag försöka planera ihop hur jag ska ge min barn bättre kost, räknade ut imorse att de båda åt 30g socker var! På frukost! Absurt, det tänker man inte om "vanlig" frukost- smörgås, juice, havrefras, yoghurt. MÅSTE ändras.

gnatt!

2 comments:

sina said...

Typ 3x45 är det då 45sekunder?
Jag är lite dum ibland hehe.
Fattar ju att du inte står 45min i planka *S*.

Jag önskar att jag kunde vara lika duktig på kosten som du är.
Men jag drar ner på sockret och försöker äta riktig husmans och inte småäta.

Micke beställde en sån där LCHF bok och vi tänkte testa sen.
Är det efter det du kör?
PÖSS du äger!

Lela said...

jup 45 sek! Nej jag äter bara nyttigt och så undviker jag vitt mjöl och jäst, jag tror LCHF är bra om man vill gå ner bara men jag tror inte på att utesluta kolhydrater, jag tror det är bättre att hitta något man hålla på med jämt :)