Wednesday, May 9, 2012

Mat- och träningslogg, i min blogg!

Livet blir skojjigare om man rimmar.

Nu är det snart tre veckor sedan jag startade mitt "reclaim the Lela" projekt, och jag börjar nog få kläm på det! MEN, bara för att jag ska kunna följa mig själv lite tänker jag använda bloggen som ett forum för detta. Jag börjar med igår och idag.

 8/5
Frukost,Fiberhavregrynsgröt, hallon, 1/4 banan, 1 dl mjölk, 1 ägg och vatten. Kaffe med lite mjölk. Mellanmål 1,Hann inte med /var på Willys och handlade frön) MÅSTE bli bättre på att planera mellanmål. Lunch,4 skivor rökt korv (kötthalt 86%), 1 dl keso 4%, 1 ägg, ½ apelsin. Vatten. Mellanmål 2,Åt lunch kl 13 och vi äter middag kl 16 så det skippade jag. Middag,1 Kabanoss (86%), 1 dl bulgur med färsk basilika och körsbärstomater, kokt broccoli. Vatten. Kvällsmat (efter träning),1,5 dl Lätt kesella, hallon (lite stevia på det..) 1 ägg, 3 finncrisp med mjukost, vatten, grönt tea. Träning, plankor fm, cirkelfys 45 min kväll.

 9/5
Frukost, 2 skivor fiberknäcke, 2 skivor rökt kalkon, 2 ägg, vatten, kaffe med lite mjölk. Mellanmål 1, 1,5 dl kesella, bär (lite stevia), 4 valnötter, vatten. Lunch fröknäcke på husk, lite mjukost, 2 skivor rökt kalkon, 1 ägg, vatten. Mellanmål 2, glömde..... Middag, Köttfärsås, grönsallad med gurka och tomat, kokta grönsaker, 1 dl mjölk, vatten. Kvällsmat (efter träning), 3 finncrisp med ost 28%, ½ banan, 1 msk jordnötsmör (funkade sitabra som ersättning för godis) vatten, grönt tea. Träning,Plankor på fm, 5 km pw på crosstrainern, fyspass på kvällen.

Så var det med det! Det stör mig att de sänkt priserna på donken-mat men är något minsta nyttigt blir det svindyrt! bajs!

3 comments:

Sjöstrand said...

Duktig du är vännen!! Små grejor men byt ut den 28% fett osten till 10% fett, mer protein i den. Sen ÄT mellanmål. Viktigt för att hålla uppe förbränningen =D MEN SÅ DUKTIG DU ÄR!! Bra jobbat vännen!!

sina said...

Så himla duktig gumman!!!!!
Vad är sevia?
Pössokräm

sina said...

Så himla duktig gumman!!!!
vad är sevia?
Pössokräm