Friday, November 28, 2008

black friday.....

idag är det black friday här.....igår var det ju thanksgiving. Black friday är nog den sjukaste dagen på hela året, alla affärer slår upp portarna kl 5 på morgonen o rear ut allt sketabilligt. Sånt är ju inte känt för att locka fram det bästa i folk....vilket alla som varit på Gekås i Ullared vet. Så folk sitter i timmar utanför dörrarna till sin favvobutik för att vara först in, man kunde tro det var biljetter till Iron Maiden eller vaccin mot AIDS. Imorse gick det tydligen så långt att en av affärsbiträdena på Walmart dog....tidigt på morgonen tryckte sig hundratals hysteriska människor in o sprang över honom...han blev ihjäl trampad! Av 200 människor...fyfan. Vad är det som får dem att bli så jäkla köpkåta att de inte känner att de trampar på en människokropp? Usch. Hoppas varenda galen jävel blir arresterad o jag hoppas att de inser vad deras besatthet åstadkom. Lev med det på samvetet era jävlar, var verkligen den billiga tv-spelskonsolen värd ett människoliv? Det otäcka är väl att många skulle svara ja.

Vi åkte ut en sväng senare på dagen, gick mest runt o kollade o köpte inget. Banan han hade roligt, han tycker om att kika på folk. Det blir ju inte så ofta, så när det händer är det skojjsigt.

Läste i Sinas blogg om hennes o Emmies kvällsrutin, den ser precis ut som våran här hemma! Är det inte lustigt sånt? Här sitter man på var sin sida av Atlanten men lever praktiskt taget likadant ;) Men det är skönt, Cash är väldigt bunden av sina rutiner hans dagar ser alltid likadana ut, här är en Banandag:

08:30 Vakna, amma o byta blöjja
09:00 Äta Puré
09:30 Byta till dagkläder o leka på filten eller i gåstolen
10:30 Tupplur
ca 11:15 vakna o amma, byta blöjja o leka o grejja med mami, kanske ta en promenix
13:30 Tupplur
ca 14:15 vakna, amma byta blöjja, leka o grejja
16:30 Tupplur
ca 17:15 vakna, amma, byta blöjja, leka o grejja
17:45 äta gröt o puré
18:30 Bada (I badkar, diskho eller bara en liten avtorkning med tvättlapp) o ta på jamis
19:00 gossa med mamma
19:15 zzzzzzzzzzzzz

Sedan sover han till 04:00 ungefär o då vaknar han, äter, byter i brallan o somnar om.

Det är sååå skönt! Jag är själv rutinmänniska o älskar detta. Dessutom är det bra för barn med rutiner, det skapar trygghet då de vet vad som väntar.

Nu ska jag snart kolla Wife Swap o äta choklad, Curtan är på North Park Lounge med sin pojkvän Craig, de ska kolla penguinsmatchen :) Jag är bara så skittrött nuförtiden...vet inte varför, skulle kunna sova dygnet runt...ä la vädret.

Saknar min Gina!!!!!! Gina du kan väl skicka ett mail så jag vet när jag kan ringa o var o så!!!! Om jag ente får prata med dig snart så förgås jag av Gina-sug! För ärligt talat alltså, så här är det..... kyss

1 comment:

Anonymous said...

Jag sitter bara här o ler när jag läser vad du skrivit=)
I princip hela dagen har vi lika,
enda är att Emsan somnar inte lika ofta nå mer, men hon e ju litelite äldre osså, blir mer vaket då lixom.
Men kvällen ser exakt likadan ut oh jaa, jag gillar rutinerna precis lika mkt som min Emmie verkar göra=) Topp!
Hon sover dock inte riktigt lika bra på nätterna som din prins, men natten som var var helt wunderbar!
Hon käkade vid 00 och nästa gång vid 05.30 och jag kan inte va mer nöjd!!!
Massa pussar o kramar till dej o cash<3 När kommer ni på kaffe då? *ler*