Saturday, February 28, 2009

Dåliga jag

Usch...

Vi har haft det tufft ett tag med sömnen, jag ha inte sovit på för alltid känns det som o det börjar märkas på mig. Banan har ett tag nu vägrat vara still så jag kan ta på honom hans blöja, han far runt som en totte. Idag höjde jag rösten åt honom...det blev bara för mycket. Jag är så trött o frustrerad o nu mår jag röven o har så dåligt samvete, vem fan höjjer rösten åt en bebis på 8 månader???!! Vad för slags mamma är man då? Jag älskar honom så mycket o nu var jag en skitdålig mamma. Jag har bölat en timme nu, gick upp o väckte Curtan o så att jag kunde sätta mig på altanen en stund alldeles själv...men han vill gå o lägga sig igen nu. Jag bara önskar att jag hade lite vänner här o prata med o så...men jag vetefan vart jag ska börja? Har kollat efter mammagrupper men det finns inga inom gångavstånd o när ska jag hinna grejja med körkort? Fyfan...önskar jag kunde flytta hem.

Nä nu ska jag ta hand om min älskade son.

8 comments:

malin&pontus said...

men gumman då!!
tyvärr kommer de fler tillfällen då man känner sig som en dålig mamma, ja vet inte hur många gånger ja gråtit o känt mig som sämsta mamman nånsin...du får prata av dig när du kommer hit!

du ska veta att du är världens bäste mamma t lille cash, av de ja läst o anna berättat så är du en underbar mamma!

Anonymous said...

men hjärtat!!!
vi mammor kan oxå bli trötta!
Ganska så ofta faktiskt!
Själv tar jag till lipen för mej själv när det blir som jobbigast..
Och att höja rösten, det har mina vänner berättat att de gjort,
så snälla du känns dig inte dålig för det!
Jag kan själv med känna mej helt orkeslös ibland, krafterna e som bara borta..
Men på nåt vänster orkar man alltid iaf..
Och ang nattsömnen så kommer det säkert att bli bättre snart!
verkar som att allt det där går i perioder nu..
Tänkte mammavänner,
finns det ingen liknande sida som familjeliv här?
Snart e du hemma i sveden en sväng gumms! Kämpa kämpa!!!
Massa pussar o kramar

Ameyo said...

Vet du lägg ner det där dålig mamma snacket på en gång;-)

Det är INTE konstigt att höja rösten åt sitt barn. Det är så ini den frustrerande mellan varven att vara mamma. Jag tror att du behöver sänka kraven på dig själv!Eller vet att du behöver det.

Kram på dig!

Crowfoot said...

Heeey jag håller med Emma och alla andra!
Vet du de händer alla och det händer den bästa (det har hänt mej;))
Du hade varit en dålig Mamma om du inte "ångrade" dej. Det är inte konstigt att man blir less när man inte får sova inte konstigt alls.
Jag vet en pappa som på fullaste allvar och med höjd röst sa till sin 4:a månaders dotter att hon var barnslig (!) när hon skrek en hel natt och krångla när han skulle byta blöja. ;)
Min mamma hotade med att strypa mej innan jag fyllt tre och jag har inte tagit någon skada.
Så snälla lilla försök sänka dina krav och skuldbelägg dej inte så hårt.
Bara av att läsa din blogg ser man att du är en guldmamma.
Kram

Crowfoot said...

Fresten kom jag på att de nog finns en tråd för svenska mammor i amerikat på familjeliv. Där kanske du kan hitta någn att snacka med. :)

Anonymous said...

ahhh babygirl! Höja rösten är ju inte så konstigt, man sover dåligt och kanske inte är på topp hela tiden. Jag har höjt rösten, men inte skrikit så klart men jag tror inte ens Vega uppfattar att jag blir irriterad!

klart vi skall försöka träffas när ni är här, är de till borran ni åker eller??
kram kram!!! du får maila o så när du har tid o vill snacka av dig, de vet du va?

Sjöstrand said...

Ja håller med alla de andra gumman! Å du vet att du får ringa när du vill! Jag e din vän även om ja e på andra sidan Atlanten =) Vi får prata o prata när du kommer hem. Hade förresten en funderare på om du o Cash ville sova några nätter hos oss? Skulle göra oss så glad! Saknar dig min älskade lilla Lela!! Du e en av mina bästa vänner o de kommer du att fortsätta vara trots att du är där o ja e här!

Anonymous said...

Heej! Jag var iväg o skulle köpa det idag med då var det slut :( Ska gå o kolla om de har på en annan affär i morgon, men köpte päron pure iaf, det ska ju oxå vara lösande!! Så hemskt o se när han trycker på o blir alldeles röd i ansiktet o så börjar han gråta, men sen när den är ute blir han glad igen :D Och du är absolut ingen dålig mamma, klart man får höjja rösten ibland!! Jag vet inte om jag riktigt har höjt rösten men ändrat tonläge har jag gjort så han kanske nån gång ska förstå när jag menar allvar med saker o ting ;) Man blir trött o frustrerad när man har barn, ibland har jag bara lust att skrika rakt ut för att ja blir så trött!! Men endå samlar man nya krafter o fortsätter! Skönt o få komma hem till sverige ett tag & bli ompysslad av mamma med fler :) hihi.. Vart in sweden ska du? Hoppas allt är bra annars med er!! Kram